Uzaktan Eğitim Hizmet İçi Eğitim Konu Başlıkları
Office365 Hesabının Kullanımı Yönetimi:
- Uygulamaların Kullanımı (Office araçları, SharePoint, OneDrive vs.) ÖYS Kurulumu ve çalıştırılması
- MS Teams Uygulamasının Kurulması / Giriş̧ yapılması
- MS Teams’in tarayıcı üzerinden kullanılması ve tarayıcı ayarlarının yapılması (çerezler, güvenlik ayarları vb..)
Teams İçerisinde Ekiplerin (Derslerin) Oluşturulması / Yönetimi:
- Öğrenci ekleme
- Toplu öğrenci ekleme
- Ekip Yönetimi (Giriş sayfası / Sınıf Not Defteri / Ödevler / Notlar / Eklentiler)
- Dosya Yönetimi (Sınıf Malzemeleri / Kayıtlar)
- Eklentiler
Derslerde Karşılaşılan Sorunlar:
- Öğrenciler derslere nasıl eklenir, derse eklendiği düşünülen öğrenci neden dersi görmeyebilir?
- Öğrenciler sisteme nasıl giriş yapabilirler, sisteme girememe nedenleri neler olabilir?
- Ders kaydı nasıl yapılır, ders kayıtlarının eksik olma sebepleri neler olabilir?
- Kaydedilen dersler nereye yüklenir, bu dersler nasıl korunur? (Öğrencilerin dersi silmesi nasıl engellenir?)
- Canlı derslerde ekran paylaşımı nasıl yapılır? Görüntü ve paylaşımların net bir şekilde gitmeme sebepleri neler olabilir?
- Katılımcı raporları nasıl alınır? Derste olduğu halde katılımcı listesinde adı görünmeyen öğrenciler olmasının sebepleri neler olabilir?
Sınavlar
- Sınavların Hazırlanması
- Sınavların Uygulanması
Sınavlarda Karşılaşılan Sorunlar:
- MS Forms uygulamasında formül kullanılarak nasıl soru yazılır?
- Ödev verme ve yükleme süreç̧ adımları nasıl olmalıdır?
- Öğrencilerle çevrimiçi sınavlar nasıl paylaşılmalıdır?
- Sınav uygulamalarında özellikle dikkat edilmesi gereken noktalar nelerdir? (Süre, anonim kullanıcılar, sistem saatleri, sistem güncellemeleri, öğrencilerin sorulara müdahale etmeleri nasıl önlenir?)