Uzaktan Eğitim Hizmet İçi Eğitim Konu Başlıkları

Office365 Hesabının Kullanımı Yönetimi:

  • Uygulamaların Kullanımı (Office araçları, SharePoint, OneDrive vs.) ÖYS Kurulumu ve çalıştırılması
  • MS Teams Uygulamasının Kurulması / Giriş̧ yapılması
  • MS Teams’in tarayıcı üzerinden kullanılması ve tarayıcı ayarlarının yapılması (çerezler, güvenlik ayarları vb..)

Teams İçerisinde Ekiplerin (Derslerin) Oluşturulması / Yönetimi:

  • Öğrenci ekleme
  • Toplu öğrenci ekleme
  • Ekip Yönetimi (Giriş sayfası / Sınıf Not Defteri / Ödevler / Notlar / Eklentiler)
  • Dosya Yönetimi (Sınıf Malzemeleri / Kayıtlar)
  • Eklentiler

Derslerde Karşılaşılan Sorunlar:

  • Öğrenciler derslere nasıl eklenir, derse eklendiği düşünülen öğrenci neden dersi görmeyebilir?
  • Öğrenciler sisteme nasıl giriş yapabilirler, sisteme girememe nedenleri neler olabilir?
  • Ders kaydı nasıl yapılır, ders kayıtlarının eksik olma sebepleri neler olabilir?
  • Kaydedilen dersler nereye yüklenir, bu dersler nasıl korunur? (Öğrencilerin dersi silmesi nasıl engellenir?)
  • Canlı derslerde ekran paylaşımı nasıl yapılır? Görüntü ve paylaşımların net bir şekilde gitmeme sebepleri neler olabilir?
  • Katılımcı raporları nasıl alınır? Derste olduğu halde katılımcı listesinde adı görünmeyen öğrenciler olmasının sebepleri neler olabilir?

Sınavlar

  • Sınavların Hazırlanması
  • Sınavların Uygulanması

Sınavlarda Karşılaşılan Sorunlar:

  • MS Forms uygulamasında formül kullanılarak nasıl soru yazılır?
  • Ödev verme ve yükleme süreç̧ adımları nasıl olmalıdır?
  • Öğrencilerle çevrimiçi sınavlar nasıl paylaşılmalıdır?
  • Sınav uygulamalarında özellikle dikkat edilmesi gereken noktalar nelerdir? (Süre, anonim kullanıcılar, sistem saatleri, sistem güncellemeleri, öğrencilerin sorulara müdahale etmeleri nasıl önlenir?)